3.05.2014

Längtan och nervositet

Jag sitter och är fruktansvärt nervös över ett prov jag ska göra om ungefär en timme. Jag ogillar tanken på att min kunskap ska värderas på hur väl jag gör ifrån mig på ett prov. Men det reder sig nog, visst?
Har trots allt en katt i famnen just nu och alldeles för lite kaffe i kroppen. Lyssnar på denna låt för att lugna mina nerver.

Vet ni vad jag längtar efter? Värmen, det får gärna vara grått eller så, men jag är så fruktansvärt trött på bitig kyla som inte vill ge med sig, att ha lager av kläder på mig, att frysa överlag tror jag.
Jag ser fram emot promenader på outforskade platser och blickar som möts. Att äta ny mat från andra delar av världen eller dricka ett glas vin i sällskap av fina vänner.
Längtar efter att få ett förstahandskontrakt på något i år och att få stå i mitt eget kök och lyssna på P1 på morgonen. Den enkla lyckan, den längtar jag så mycket efter.
Jag längtar efter att ansöka till utbildningar till hösten och att sedan komma in. Längtar efter strukturer och varma kramar. Längtar efter sommarregn och cykelturer med fladdriga klänningar och hår som dansar i vind. Längtar efter att Esplanaden-loppisen ska öppna upp igen så att jag kan hitta nya fynd. Längtar efter så himla mycket.

Men mest av allt, längtar jag tills jag fått detta prov gjort och att jag kan gå vidare från den stickande nervositeten i min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar